nagra parkirni sistemi d.o.o. |
|
NEKAJ PRIPOROČIL PRI PROJEKTIRANJU GARAŽ S PARKIRNIMI SISTEMI Prostor, ki ga zavzema mirujoči promet postaja vse bolj pomembna tema pri vlaganju naporov za čim optimalnejšo izrabo razpoložljivega prostora in obenem izboljšano kvaliteto življenja. Ob naporih za optimalno izrabo in ekonomsko opravičenost parkirnega prostora, tehnične in tehnološke rešitve dokazujejo, da sodobna parkirišča niso več le pokriti prostor z rampami med različnimi ravnmi. Zagotavljanje tega je postala storitev, bodisi samostojna ali storitev le dela stavbe, je stroškovno učinkovit in tehnično ter organizacijsko delujoč mehanizem. Je torej kompleksna rešitev, ki mora pri načrtovanju upoštevati ob navedenem še tudi predvidene prihajajoče spremembe, kar se mora izraziti še zlasti v arhitekturi detajlov. |
Mehanske parkirne sisteme uporabljamo za zagotavljanje zadostnega števila parkirnih mest. V odvisnosti od gradbenih oziroma projektantskih pogojev, so primerni za delne ali kompletne rešitve. Osnovni element vsakega mehanskega parkirnega sistema je parkirna ploščad na kateri je vozilo parkirano in se s pomočjo transportnih naprav premika. Kombinacije zlaganja/premikov ploščadi pa posledično omogočajo manjšo porabo prostora (nekaj dejstev).
Kot pri klasičnem projektiranju Parkinih mest je vozilo tisto, ki nam določa velikostne parametre. Na to moramo biti pri projektiranju z mehanskimi parkirnimi sistemi še prav posebej pozorni. Tokrat vam želimo podati nekaj koristnih napotkov pri projektiranju s parkirnimi sistemi skupin Parklifti in Combilifti.
1. Širina parkirnega prostora
Priporočamo, da širina parkirnega mesta naj ne bo nikoli manjša od 250 cm ( v posameznih državah je to tudi zakonsko predpisan minimum). Predvsem zato, ker je večina vozil danes že širša od 180 cm in skupaj z debelino vrat lahko ustvarja težave pri izstopu iz vozila (skica desno). Razen tega je potrebno pri tem še upoštevati varnostne zahteve, ki nam narekujejo (seveda v odvisnosti od lokacije) postavitev varnostne ograje, ki »ščitijo« drugega uporabnika ob zagonu posameznega sistema. To pomeni, da je učinkovita širina parkirnega prostora enaka širini ploščadi.
Še posebej pomembno je to dejstvo pri coupe vozilih (kot so Audi TT, Ranault Megan) ali vozilih z dvema (tremi) vrati, ki imajo daljša vrata kot vozila s štirimi (petimi) vrati.
|
|
|
2. Širina uvozne - dovozne poti
Širina dovozne poti je v soodvisnosti od širine parkirnega prostora. Ožje kot je parkirišče, širša mora biti dovozna pot in obratno. Posebej je potrebno opozoriti, da je v nekaterih državah širina dovoznih poti v medsebojni odvisnosti od širine parkirnega prostora posebej določena oz. celo zakonsko predpisana.
Predlagamo, da širine dovoznih poti in širine parkirnih mest v garaži uskladite po nemškem predpisu "GaVo - Garagenverordnung", kjer je soodvisnost zelo natančno in razumljivo določena. (skica levo)
V skladu s to uredbo je na primer pri širini parkirišča 230 cm minimalna potrebna dovozna širina 650 cm. V primeru širine parkirišča 250 cm je lahko minimalna širina dovozne poti 550 cm.
Za povsem natančno delo vam predlagamo, da vedno pregledate tehnične liste sistema, ki ga nameravata uporabiti pri projektiranju in vam natančno določajo minimalne gabarite, ki jih nato uskladite s predpisom GaVo.
Dwg pripomoček: Dovozne poti in zavoji |
3. Višina vozila
Pri določanju višine parkirnega mesta ali višina parkirnih sistemov v garažah je potrebno opozoriti, da je z izborom določenega tipa – modela parkirnega sistema praktično za vedno opredeljena višina vozil, ki bo lahko parkirala v garaži.
Ker se trend uporabe enoprostorcev veča, lahko pričakujemo, da se bo potreba po prostoru glede števila višjih vozil enako povečevalo.
V razpredelnici desno smo vam navedli vozila, ki jih nikoli ne boste mogli parkirati v garaži, ki omogoča višino samo 170 cm.
Seznam seveda ni popoln, tudi ker se dimenzije vozil v zadnjih letih stalno spreminjajo. Ta seznam naj vam služi le kot splošna informacija.
Naše priporočilo je, da se v projektni nalogi točno določijo potrebe investitorja, ki jih je potrebno uskladiti s tehničnimi možnostmi in vsemi gabariti garaže.
|
|
|
4. Teža vozil
Standardni parkirni sistem je predviden za nosilnost do 2.000 kg na posamezno vozilo oziroma ne več kot 500 kg na posamezno kolo.
Glede na potrebe imamo v ponudi tudi sisteme za težja vozila. Standardni sistemi s povečano nosilnostjo 2.300 kg, sistemi za velika in težja vozila do 2.600 kg nosilnosti po vozilu. Woehr je tudi edini proizvajalec parkirnih sistemov na svetu, ki zagotavlja sisteme za največja, najtežja in specialna vozila do nosilnosti in 3.200 kg.
Ker je na tržišču vse več večjih in posledično tudi težjih vozil od 2.000 kg, vam predlagamo, da vnaprej predvidite določeno število parkirnih mest za takšna, težja vozila. Kolikšen naj bo procent sistemov namenjena za večja/težja vozila je predvsem odvisno od namembnosti in velikosti zgradbe. Za javne garaže in garaže v poslovnih objektih naj bo ta procent nekoliko večji, kot je to v stanovanjskih stavbah, kjer je običajno potrebno manjše število parkirnih mest z večjimi nosilnostmi/obremenitvami.
V zvezi s tem je vsekakor potrebno upoštevati pomembno dejstvo, da lahko investitor zaide v položaj, da zaradi sistema z neustreznimi gabariti v večstanovanjski stavbi določeni stranki ne bo mogel prodati stanovanja ali pa se lahko zgodi, da recimo gosta hotela ne bodo mogli sprejeti, ker sistem ne bo omogočal parkiranja tako velikega ali težkega vozila.
Ob tem je potrebno razmišljati tudi nekoliko v prihodnost, upoštevati trende v avtomobilski industriji in se poskušati čim bolj približat optimalnim rešitvam.
Vsekakor zelo pomemben element pri pripravi projektne naloge, ob kateri je na osnovi naših izkušenj potrebno investitorja nujno opozoriti na ta segment.
|
5. Dolžina vozila
Kot je znano se tudi standardi velikosti vozil v zadnjih letih zelo povečuje. Zdi se sicer, da se je ta trend v zadnjem času nekoliko umiril pa vendar je več kot 60 % vozil zelo velikih. Najbolj opazno je to dejstvo v starih garažnih hišah, kjer je večina sten oziroma obračališč podrsano z avtomobili. Prekratke vozne poti, premajhni radiji itd
Na seznamu desno je nekaj modelov, ki so daljši od 485 cm.
Priporočena dolžina pit stranske Woehr mora biti najmanj 530 cm, saj bo to olajšalo natančno pozicioniranje vozila na platformi (ki je običajno predpisan dolžine 500 cm), kar je še posebej pomembno v vsakodnevni vstop in izstop in na konicah nagnjenega platform. |
|
|
6. Pogoji vgradnje
Pred montažo posameznega parkirnega sistema je vedno potrebno zagotovit posebne pogoje, ki so navedeni v tehničnem listu posameznega parkirnega sistema.
Prilagoditi je potrebno ozemljitev in napeljavo (v skladu z navodili, ki so na voljo v tehničnih listih za vsak sistem) do točke, kjer je načrtovana namestitev sistema (pogonske enote) z najmanj 2,0 m prostega električnega kabla na koncu. Upoštevati točke povečanih obremenitev in posebnih pogojev, ki jih predpisujejo varnostni in protipožarni predpisi za garaže.
|
7. Tudi to je pomembno
Podjetje Otto Woehr GmbH iz Nemčije je vodilni svetovni proizvajalec parkirnih sistemov. Vse od leta 1959, ko je bil vgrajen prvi sistem, se podjetje ukvarja izključno s parkirnimi sistemi. Zadnja leta vgrajuje več kot 10.000 parkirnih mest letno po vsem svetu.
Neizpodbitno je dejstvo, da prav podjetje Woehr s svojimi partnerji po svetu zagotavlja najširšo in celovito paleto, ponudb sistemov, izvedb in izpeljank, ki zagotavljajo popolne parkirne rešitve.
Torej ni slučajnost, da so se največji in najzahtevnejši projekti v svetu izvajali prav na osnovi tehnologij in sistemov Woehr (Skygrage).
Nekateri zanimivi projekti so predstavljeni v brošurah "Project reports", ki si jih lahko ogledate na internetnih straneh straneh. Veliko od tukaj omenjenih projektov je v mednarodnem merilu prejelo tudi pomembne pohvala nagrade in priznanja.
Nekaj teh zanimivih projektov si lahko ogledate tudi v video zapisih.
Poveza za oglede je tukaj: Youtube
|
|
Smo specializirani ponudnik rešitev pri reševanju mirujočega prometa. Naša kompetentnost in prednost je v usposobljenosti iskanja prostorskih in ekonomskih racionalizacij pri izgradnji stanovanjskih in poslovnih objektov. Investitorji in projektanti smo vaš kompetenten in visoko strokoven partner, kateri vam lahko pomaga pri zagotavljanju zadostnega števila parkirnih mest ter z možnimi prostorskimi in ekonomskimi racionalizacijami doprinese k finančni učinkovitosti vašega projekta. Poiščemo rešitve, ki ustrezajo potrebam vsake stranke. Z oblikovanjem in ustvarjanjem vsakega posameznega projekta - izdelka izboljšujemo kakovost življenja, s poudarkom na zanesljivosti, varnosti, udobju, estetiki in pozornosti do detajlov.
NAGRA d.o.o. 2013! Vso prikazano gradivo je avtorsko zaščiteno, kopira se lahko samo tehnična dokumentacija in prospektni materiali za lastne potrebe, brez spreminjanja in posegov v vsebino. Kontaktirajte nas: info@nagra.si
|